Home » Články » Lodní deníky » Plavba 16.-23.9.06

Lodní deník Bavarie 37 cruiser 16.-23.9.2006

Finální podoba současné verze deníku

Kapitán: Thomas, druhý kapitán: Danuta
Posádka: Marek, Martina, Petra, Pavel,  Peter, Teo

Pátek 15.9. 2006 – Sobota 16.9.2006

Naše posádka, která má osm členů, se na místo určení a našeho vyplutí, tedy do Zadaru v Chorvatsku, přesunula po částech, a to z různých koutů republiky. Jako první jsme z Brna (přičemž já jsem měla ještě cestu z Prahy) vyjeli jedním autem my – tedy: náš kapitán Tomáš, druhá kapitánka Danuta, já a náš benjamínek  Peter. Brno jsme opouštěli zhruba ve 23:30 a Zadar dobyli cca v 7:40 +-. Cestou nám dost pršelo, takže to vypadalo, že je na co se těšit. Naštěstí ráno v Zadaru nás překvapilo sluníčkem a krásným teplým počasím. Den jsme strávili procházkou po městě, já s Petrem jsme dostali za úkol nákup ovoce, zeleniny a pečiva na cestu. Tom s Danu promýšleli trasu a čekali až bude loď připravená. Zhruba v 16 hodin byla loď nachystaná k přebrání, a tak jsme se bleskurychle nalodili, abychom to stihli ještě před příjezdem zbylých členů naší výpravy. Jako další z Prahy dojel Teo (to bylo zhruba kolem 18. hod) a nakonec Marek s Martinou a Pavlem, ti přijeli až Jilemnice. Nutno podotknout, že Pavel je úplně nejstatečnější člen naší posádky. Plavání, voda a moře mu nic neříkají, (řečeno jeho slovy: „mě ta voda netankuje“), přesto mu týden strávený na jachtě v Chorvatsku, navíc jako neplavci, nepřišel vůbec jako absurdní nápad .

Naším domovem se na týden stala opravdu krásná, relativně prostorná a velice útulná Bavaria 37 cruiser (obrázky jsou ve foto galerii).

Večer proběhla seznamovací party, a jelikož měl Pavel navíc narozeniny, tak jsme to „oslavili“ punčovým dortem. V sobotu nám počasí příliš nepřálo, navečer nás zastihl mohutný liják doprovázený bouřkou.

Počasí: Oblačno déšť s přeháňkami  Teplota: 250C Teplota moře 230C Vítr: Jugo široko do 25 m/s.
Trasa: Zadar marína Tankerkomerc

Neděle 17.9.2006

Ráno nás Zadar opět přivítal mohutným lijákem, který když ustal, tak jsme se po provedení nezbytné ranní hygieny a snídaně mohli vydat na 1. den naší plavby. Vzhledem k tomu, že to bylo pro nás pro všechny úplně poprvé v životě, kdy jsme se rozhodli, že strávíme týden plachtěním na moři (vyjma kapitánů pochopitelně), bylo nezbytné seznámit se základními pojmy a úkoly spojenými se životem na jachtě. Úplně na začátek jsme dostali instruktáž od kapitána Thomase k úkonům, které nás budou na lodi po celý týden provázet. Naučili jsme se, jak natáhnout hlavní plachtu, jak posunout a rolovat Genu (plachta blíže přídi) a také co jsou fendry, tedy modré gumové vaky, které se uvazují na bok lodi, aby se při kotvení o sebe lodě vzájemně nepoškrábaly. Jako další a neméně důležitá byla instruktáž o tom, jak používat lodní záchod, aby nedošlo k nějakým nepříjemnostem .

Naší zadarskou marinu Tankerkomerc  jsme opouštěli zhruba kolem desáté hodiny ranní. V neděli jsme měli fantastické počasí, bylo polojasno, vítr foukal cca 20 m/s, a tak jsme mohli celý den jet na plachty. Bohužel rolování plachet a přetahování Geny se ukázalo spíše jako mužská záležitost, protože je to docela dřina, a i když jsem se o to pokoušela, tak mi celá plachta ujela zpátky a ještě mi to málem sebralo prsty.

Dnes jsme projeli trasu kolem ostrova UGLJAN a na poledne zakotvili u ostrova PAŠMAN, kde jsme se koupali a ♀ vařily oběd. Večer přišla poprvé na řadu hra Activity. Jako nejnápaditější a nejtrpělivější se při předvádění scének ukázali být Pavel a Thomas. Úkoly jsme prokládali popíjením Tomášova Bariku (červené vínko z rodinné vinice.)Vrcholem večera a porušením veškerých vinařských zásad, bylo namíchání Bariku s kolou („a že je to dobré“). A tak dnes světlo světa spatřila BARIQUEKOLA ®. made in Europe!!!

Počasí: Polojasno ráno ještě zataženo déšť

Teplota: 260C Teplota moře 240C Vítr: Jugo široko do od 16 do 25 m/s.

Trasa: dopoledne  na plachty: Zadar marína Tankerkomerc - zátoka u mostu Ugljan - Pašman.
             odpoledne na plachty : Ugljan - Pašman - kotva v zátoce  Mrljane  - Barotul

Pondělí 18.9.2006

Dnešní den pro nás začal příjemným ranním koupáním. Jelikož se nám vítr odstěhoval neznámo kam, byli jsme nuceni jet celé dopoledne na motor. Po poledni nám Tomáš s Danu vybrali fantastické místo na kotvení – zátočka u ostrova Murter neměla chybu, moře blankytně modré, průzračné a počasí supr. Tak jsme poobědvali, koupali se a šnorchlovali. Když jsme se nabažili, tak jsme odpoledne zas vypluli, naštěstí na motor, takže se celá posádka mohla povalovat po palubě a jejich těla dostala první bronzový zásah. Noc jsme strávili na kotvě u ostrova KAPRIJE. Postupným převozem na našem malém motorovém člunu jsme se dostali na břeh, kde jsme navštívili místní hospůdku a dali si pořádnou večeři. Polovička si dala „linje“ (chobotnice) – ty byly výborný, někdo měl rybu a Pavel, protože jeho odpor k vodě zasáhl i jídelníček, a podle jeho slov: „co je z vody to nežeru“, si dal prase mořské. Večer jsme se na lodi ještě dopíjeli a opíjeli a Bariquekola ® Made in Europe měla zelenou. Marťa s Markem se vsadili (teď mi vypadlo o co…. Martina doplní) a protože prohrála, došlo na půlnoční koupání „na holáka“. Nakonec jsem se přidala i já a Peter. Teo úplně odpadl v duchu svého hesla: „nažrat, nasrat, zaspat“, a k nám koupajícím se vůbec nepřidal. Zbytek odpadl posléze a party jsme ve dvou a kolem půl třetí ukončily já s Martinou.

Počasí: Jasno ráno ještě zataženo déšť
Teplota: 260C Teplota moře 24,50C Vítr: Bezvětří do 1,5 m/s.
Trasa: dopoledne  na motor: Zátoka
Mrljane,Barotul - Arta bezúspěšný pokus o plachtění.
             odpoledne na motor :
Arta - Kaprie kotva v zátoce  u města Kaprie

Úterý 19.9.2006

Dnešní ráno se neslo v duchu akce „kdo najde Peterovy ztracené a v moři utopené brýle“. Zpočátku se to jevilo jako úkol už předem nesplnitelný, protože příslovečné „hledání jehly v kupce sena“ zde opravdu sedlo víc než dost. Nakonec, za naší mohutné podpory, a po kapitánově dobře trefené radě, je Marek vylovil. Marek se vůbec ukázal jako adrenalinový nadšenec a nezdolný lamač rekordů. Když jsme mu v jednu chvíli na moři zastavili, potopil se do hloubky 15 metrů ! Po snídani jsme opět vypluli, pro nepřízeň větru na motor. Během plavby jsme zjistili, že nám došla voda, a tak jsme začali přemýšlet, kde jí dotankujem a kde se usídlíme k obědu. Nakonec jsme vpluli do malého městečka Prvič Luka, kde jsme dali i odpolední kávu a zmrzlinu. Také se nám zde podařilo koupit od místního rybáře rybu na grilování. Odpoledne nám začal konečně pořádně fučet vítr, tak jsme mohli rozvinout plachty. Značnou část jsme jeli na více otevřeném moři, a tak to pěkně házelo a v podpalubí se nedalo vůbec vydržet. Když už měla celá posádka hlad, ale nikomu se nechtělo jít do podpalubí cokoli připravit, tak se nakonec Teo obětoval a donesl nám 1 (jeden) obložený talíř. Kolik jich ve skutečnosti připravil nevíme, boť to nikdo neměl sílu zkontrolovat . Když jsme se ho ptali, jak to dole přestál, jednoducho opáčil: „to sa musíš sústredit na jedlo a je to dobré“. Co se jídla a ostatních požitků týče, dostal od nás Teo přezdívku „spotřebitel“. Kde je jídlo, tam je Teo a naopak

Odměnou za to místy už trochu nesnesitelný houpání dnešního odpoledne nám bylo to, že jsme na moři spatřili skupinku delfínů. Byli fantastický a dělali parádní salta !

K večeru jsme už stáhli plachty a dojeli na motor. Podle Teova návrhu na místo ke kotvení, jsme přistáli v malé zátoce poblíž městečka Rogožnica. Večer jsme se v člunu přesunuli na břeh a šli na procházku do města. Prošli jsme se po promenádě, pokochali množstvím honosných jachet, přepadli místní pekárnu, kde jsme jim pravděpodobně udělali největší tržbu tohoto měsíce, a poseděli v místní cukrárně, kde nám kávu naservíroval jeden komickej vrchní, kterej nejspíš kdysi zběhnul od cirkusu.

Počasí: Jasno
Teplota: 290C Teplota moře 25,50C Vítr: Maestral  15 m/s.
Trasa: dopoledne  na motor: Zátoka
u města Kaprije - městečko Prvič.
             odpoledne na plachty delfíni, motýlek, halza:
Prvič - Teova zátoka u města Rogoznica.

Středa 20.9.2006

Dnes zrána jsme s Teem vyrazili na nákup jídla do města, do supermarketu, který nám předchozí večer, 7 min. před naším příchodem, zavřeli. Když jsme se celí uvaření vrátili, přidali jsme se k ostatním koupajícím. Po poledni jsme zvedli kotvy a dali se na odjezd a pomalu jsme se začali otáčet směrem na návrat. Odpoledne se neslo v duchu hledání nafty. Poté, co jsme projeli asi 3 přístavy, kde měli naftu zavřenou, jsme dorazili do Šibeniku, kde jsme natankovali. Dnes jsme díky příznivým větrným podmínkám jeli celý den převážně na plachty, počasí bylo naprosto supr a motor jsme spustili až navečír. Na noc jsme zakotvili v zátoce kousek od Šibeniku, kde konečně došlo na rybí hody. Přesunuli jsme se do místního lesíka, kde jsme rozžali gril. Ryba se opékala, všichni uždibovali, až nakonec na grilu zbyla jen holá páteř, protože ryba byla výborná.

Dnes nám Marek odhalil jednu ze svých dalších schopností a to, jak „být sám sobě zubařem“. Marka totiž už někdy kolem poledne začal bolet zub. Nejdříve to zajedl párky, což na chvíli pomohlo. Večer se ale jeho potíže vrátily, tak to už nevydržel a polovinu otravnýho zub si vytrhl. Celou akci jednoduše vysvětlil slovy: „mě ten zub sral, tak jsem si ho vyrval“ . Když jsme dogrilovali, tak jsme se vrátili na palubu a protože bylo nutné odpít alko zásoby, tak jsme pili pili pili a zase hráli Activity.

Počasí: Jasno
Teplota: 290C Teplota moře 25,50C Vítr: Jugo  18 m/s.
Trasa: dopoledne: Policie + koupání v Teové zátoce

odpoledne plachty:
Rogoznica - Šibenik kotva u města Šibenik

Čtvrtek 21.9.2006

Jelikož jsme dnešní noc netrávili na místě s příliš pěkným mořem, tak jsme přeskočili ranní koupání a brzo ráno rovnou vyjeli na moře. Většinu dopoledne jsme jeli na motor a mířili se podívat směrem k vodopádům a národnímu parku Krka. Cestou jsme vpluli do sladkovodního jezera - Prokliansko jezero, kde jsme spatřili i labutě. Když jsme se nalodili do našeho malého motoráčku, abychom se dostali blíže k vodopádům, naše mise skončila, protože se s čluny s motorovým pohonem do parku stejně vjíždět nesmí. Odpoledne jsme si vymysleli skvělou atrakci. Čtyři jsme se pověsili na lano a nechali se táhnout za lodí. Super adrenalin !!! Na koupání jsme zakotvili v mnoha loděmi okupované zátoce. Dnes jsme jeli hodně na plachty a také jsme si dopřáli noční plavbu. Během ní byl Teo evidentně ve svém živlu (první noc nešel hned po večeři spát  ), a tak za tmy celou dobu ochotně a neúnavně navigoval kapitána, takže jsme v pořádku dojeli. Jeli jsme až do pozdního večera, a kotvili jsme zhruba až kolem desáté hodiny. Dnešní den nejspíš všechny hodně zmohl, protože postupně všichni vytuhli a většina lidí šla brzo spát, takže se žádná mega party nekonala..... Napsala Pipsi ještě kolem  jedenácté hodiny večer. Naštěstí realita dopadla uplně jinak!!! Mega párty, kdy se dopíjely všechny zásoby se uskutečnila, bohužel opravdu pili jen Tomík a Pipsi....Takže si oba nic nepamatují a bude muset někdo doplnit informace....

Počasí: Jasno
Teplota: 290C Teplota moře 25,50C Vítr: Maestral 15 m/s.
Trasa: dopoledne  na motor: Zátoka
u Šibeniku Proklajansko jezero návštěva Skradinu a vodopádů Krka v národním parku.
               odpoledne plachty:
Šibenik - Prvič koupání v zátoce Tijan.
               večer - noční plavba pod plachtami: Tijan - Vrgada.. Kotva cca 11,30 v zátoce Kranje..

Pátek 22.9.2006

Byl ve znamení návratu bolesti hlavy a pochroumaných žaludků, opálených až spálených ksichtíků... a jízdy která měla směr back to reality...
Večer jsme zašli na naší poslední společnou a rozlučkovou večeři do pizzerie kousek od mariny, kde jsme se naposled společně nadlábli, uplynulý týden zrekapitulovali a  ještě se hodně nasmáli.

DÍKY VŠEM SUPR TÝDEN !!!

Počasí: Jasno
Teplota: 290C Teplota moře 25,50C Vítr: Maestral 15 m/s.
Trasa: dopoledne: Koupání
v zátoce Kranje na ostrově Vrgada .
             odpoledne motor:
Vrgada Zadar marína Tankerkomerc.

Těšíme se na další plavbu!!!!